Grunnleggeren av Packoorang, Natasha Janković, er av We Promote Women kåret til Founder of the week.
Selskapet for gjenbruk av emballasje, Packoorang, har fokus på å bistå e-handels- og logistikkbedrifter med å skifte fra engangs- til gjenbrukbar emballasje, gjennom smarte emballasjeløsninger og sporingsteknologi.
Nylig gikk selskapet inn i samarbeid med det globale sportsmerket Decathlon: https://www.decathlon.com/, og som nå bruker Packoorangs løsninger i sin virksomhet.
We Promote Women: https://www.wepromotewomen.dk/ berømmer gründeren Natasha Janković for hennes innsats for en grønnere klode gjennom selskapet Packoorang: https://www.packoorang.com/.
Som dyktig selger ble hun vitne til overfylte søppelbøtter utenfor kontoret sitt, og hvor hun dermed tok et viktig steg ut i verden for å løse det globale avfallsproblemet.
Til tross for manglende produksjonserfaring satte hun i gang med produksjon av gjenbrukbare postposer. Men det måtte et levedyktig retursystem til.
Den optimale løsningen ble Packoorang, et selskap hun etablerte sammen med en med-gründer.
Janković har utviklet de beste gjenbrukbare emballasjeelementene globalt, hevder mange.
Nå er hennes mål å utvide virksomheten til andre bedrifter som streber etter å minimere emballasje og karbonutslipp.
Fakta: We Promote Women
Selskapet jobber med å bygge bro over kjønns-gapet innen gründervirksomheter.
Fokus er blant annet å øke bevisstheten om kvinnelige grunnleggere.
En ukens grunnlegger er ett av selskapets «redskaper» til fremme for kvinnelige gründere.