– Selskapet jeg har vært en del av siden starten har hentet kapital igjen, og denne gang har jeg jommen bidratt selv også, sier Thomas Bergstøl, Chief Marketing Officer i Swipload.
(Bildet: f.h.: Thomas Bergstøl, Stian Vere, Oddbjørn Dugan og Steffen Øyna-Vetrhus Foto: Presse)
– Vi nærmer oss en form for lift-off, med tall som 1045% ordrevekst, samt 450% omsetningsvekst hittil i år. Svette-arbeidet er heldigvis langt fra over. Nå tar vi neste steg, og prepper oss for utland og nye kunder det neste året, sier Bergstøl.
Mens kundene ruller inn hos logistikk-startupen, stiller investorene opp med frisk kapital, skriver Shifter.
Selskapet henter ni millioner kroner i frisk kapital. Nå tar Swipload sats for utlandet etter kraftig i ordrevekst for 2023.
Fra markedsplass til styringssystem
Swipload ble først lansert som en markedsplass for kjøp og salg av langtransport-oppdrag. I dag er løsningen et styringssystem for samarbeidet en bedrift har mot sine hoved-transportører.
– Et slikt samarbeid har gjerne et visst daglig ordrevolum, samt konkrete behov for informasjonsutveksling mellom transport- og logistikkteamet hos bedriften og transportøren som skal utføre transporten, sier Stian Vere, CEO i Swipload Technologies AS til Shifter.
Flere av landets største kjøpere av transport er kunder og brukere av Swipload, blant annet trevareforhandleren Optimera, og stålleverandøren Smith Stål. Nylig landet de også en avtale med oppdrettsforhandleren Sekkingstad.
– Vi legger ikke skjul på at vi har pratet med investorer utenfor eksisterende eierstruktur. Det vi skal bygge fremover kommer til å bli kapitalkrevende. Og vi har full forståelse for at logistikk og det segmentet vi driver innen ikke er så veldig kjent, og at mange heller ikke, av naturlige årsaker, er veldig oppdatert på systemlandskapet og behovene som finnes her, sier Vere til Shifter: Mens kundene ruller inn hos logistikk-startupen – stiller investorene opp med frisk kapital (shifter.no)