Selv om Posten Norge AS blir Posten Bring AS vil merkevarene Posten og Bring bestå uforandret, og logoer skal benyttes på samme måte som i dag.
Navnendringen fremhever den viktige rollen logistikk-virksomheten spiller.
Under merkevaren Bring har Posten samlet sitt tilbud til bedriftskunder i det nordiske markedet og til privatkunder utenfor Norge innen e-handel, logistikk, samt lagerløsninger og internasjonal spedisjon. Logistikkvirksomheten utgjør nærmere 80 prosent av konsernets inntekter, kan vi lese i pressemeldingen tirsdag.
– Posten Bring gjenspeiler bredden i vår virksomhet. I Posten ligger fundamentet for alt vi driver med. Posten bærer en stolt historie om hvordan virksomheten gjennom flere hundre år har bygd og utviklet samfunnsviktig infrastruktur for å sikre levering av brev og pakker over hele Norge. Med Bring har vi etablert et solid nordisk logistikknettverk, spesielt innenfor e-handel. Konsernet Posten Bring skal fortsatt gjøre hverdagen enklere og verden mindre, sier konsernsjef Tone Wille i Posten Bring AS.
Berører kun slektsnavnet
Navnendringen berører kun selskapsnavnet, og kunder og markedet vil ikke merke noen forskjell. Dagens merkevarer og logoer skal benyttes på samme måte som i dag. Det påløper kun mindre kostnader knyttet til teknisk og juridisk arbeid med skifte av selskapsnavn.
Det var Postens eier, staten ved Nærings- og fiskeridepartementet, som besluttet endringen på selskapets generalforsamling 6. juni i år, etter anbefaling fra styret.
Posten ble etablert i 1647 og er Norges eldste virksomhet. Posten er den merkevaren som møter privatpersoner i hele Norge når det leveres pakker og brev.
Bring omfatter all nordisk og internasjonal virksomhet innenfor e-handel og logistikk.
Posten Norge AS er et nordisk post- og logistikk-konsern som skal forenkle og verdi-øke handel og kommunikasjon for mennesker og virksomheter i Norden. Visjonen er å gjøre hverdagen enklere og verden mindre. Konsernet møter markedet med to merkevarer; Posten for det norske folk og Bring for bedrifter i Norden.