Lasse A. Vangstein er ansatt som Kommunikasjons- og markedsdirektør/CCMO i Havila Kystruten. I tillegg gjøres det betydelige endringer i organisasjonen med nye ledere i hvert sitt virksomhetsområde.
Havila Kystruten, et norsk familieeid selskap med hovedkontor i Fosnavåg, seiler den klassiske kystruten Bergen – Kirkenes – Bergen med de mest miljøvennlige skipene som noen gang har vært på ruten. Selskapet har to skip i drift, og de to siste blir snart satt i drift. Nå gjøres det endringer i organisasjonen i selskapet.

Fra venstre: Lasse A. Vangstein, Bent Martini og Johanna Hansli.
Foruten at Lasse A. Vangstein (44), tidligere selskapets kommunikasjonsansvarlig, får ansvaret for kommunikasjon, marked og bærekraft som kommunikasjons- og markedsdirektør, tar Johanna Hansli (45) over ansvaret for salg og kundesenteret i selskapet, som salgsdirektør.
Hun var tidligere selskapets «Head of Global Sales».
Logistikknyhetene.no spør Vangstein om hva som egentlig skjer nå?
– Jeg startet offisielt i ny rolle i dag, 1. juni. Men, det har jo over en liten periode vært en smidig overgang fra min tidligere rolle som kommunikasjonsansvarlig i Havila Kystruten.
– Hva handler egentlig dette om?
– Først og fremst handler jo dette om å fortsette å bygge merkevaren Havila Kystruten i våre markeder, nasjonalt og internasjonalt. Vi er fortsatt et forholdsvis nytt selskap som enda ikke er i full operasjonell drift, og har behov for å bli bedre kjent.
– Da er det vel ikke tvil om at du nå går inn i en både utfordrende og krevende rolle?
– Ja, naturlig nok består jo jobben i å ivareta selskapets interesser. Vi skal være tilgjengelig for media og sammen med et veldig godt team legge gode strategier og planer for hvordan vi skal lykkes, forteller Lasse A. Vangstein til Logistikknyhetene.no.
Administrerende direktør Bent Martini har følgende kommentar:
– Vi er en forholdsvis liten organisasjon som jobber tett sammen i det daglige, og føler det er fornuftig å gjøre denne endringen nå for å gjøre oss enda bedre rustet for det som ligger foran oss. Jeg er veldig glad for atHansli og Vangstein har tatt denne utfordringen med å lede disse virksomhetsområdene. Begge kjenner selskapet godt, og de har kapasiteten og kompetansen vi trenger for å lykkes med å bygge vår merkevare og øke salget i markedene hvor vi finner våre kunder, sier sjefen i Havila Kystruten: https://www.havilavoyages.com/nb.

Johanna Hansli har lang erfaring fra reiselivs- og cruisenæringen, og har tidligere jobbet med salg i Hurtigruten, WonderCruises og Royal Caribbean International.
– Jeg gleder meg veldig til å fortsette i Havila Kystruten i en ny rolle. På salg har vi en liten, men motivert gjeng, som hver dag står på for at vi skal lykkes med våre mål, med god støtte fra kundesenteret som også er en viktig salgskanal for oss, sier Hansli.
Samtidig med endringen i salgsorganisasjonen, skal selskapet rekruttere en ny Key Account Manager med ansvar for det Skandinaviske markedet.
– Vi er i gang med rekrutteringen og har utlyst en veldig spennende stilling som jeg håper dyktige salgsstjerner finner interessant, sier Hansli.
Lasse A. Vangstein har erfaring fra kommunikasjons- og markedsarbeid både i privat og offentlig sektor, i selskaper som Avinor, BoligPartner og Vålerenga Fotball. Det siste drøye året har han hatt ansvaret for Havila Kystrutens kommunikasjonsarbeid.
– For meg er det naturlig at kommunikasjon, marked og bærekraft jobber enda tettere sammen, og jeg går inn i ny rolle med stor motivasjon. Vi har et fantastisk produkt, og jeg gleder meg stort til å være med å bidra til at Havila Kystruten blir enda mer kjent rundt om i verden, sier Vangstein.
Og han fortsetter:
– Markedsavdelingen vår består av 3 dyktige medarbeidere med bred kompetanse innen markedsføring som skal få lov til å utvikle seg videre og jobbe med våre kampanjer, profil og merkevare. Man skal få lyst å reise med Havila Kystruten når man ser vår tilstedeværelse i forskjellige kanaler. Klima, miljø og bærekraft er også veldig viktig for Havila Kystruten, og jeg er glad for at vi fortsetter satsningen på det og knytter det enda tettere sammen med kommunikasjons- og markedsarbeidet vårt, avslutter Lasse A. Vangstein, Havila Kystrutens nye Kommunikasjons- og markedsdirektør/CCMO.