Det nordiske post- og logistikkonsernet Posten feirer mangfoldet med regnbuedekor på bilene.
Regnbuefargene har fått plass på to av Postens el-biler, og som nå ruller rundt i hovedstadsområdet.
De skal markere at Posten står for mangfold, fellesskap og kjærlighetan vi lese i pressemeldingen onsdag.
I fjor ga Posten ut skeive frimerker i forbindelse med at det var 50 år siden homofili sluttet å være forbudt i Norge. I år vil Postens biler bidra til å fronte konsernets tydelige holdninger og standpunkt.
– Kjennetegner Postens kultur
– Regnbueflagget er et velkjent symbol for mangfold, fellesskap og likeverd – og det kjennetegner Postens kultur. Her er det plass til alle. Vi er stolte av å markere dette på bilene som nå ruller rundt i Stor-Oslo, sier konserndirektør Hans-Øyvind Ryen i Posten.
Nordisk logistikk
Posten Norge AS er et nordisk post- og logistikkonsern som skal forenkle og verdiøke handel og kommunikasjon for mennesker og virksomheter i Norden. Visjonen er å gjøre hverdagen enklere og verden mindre. Konsernet møter markedet med to merkevarer; Posten for det norske folk og Bring for bedrifter i Norden.