– Vi har jobbet hardt for å unngå dette utfallet. Men vi så ingen annen utvei.
Det forteller adm. direktør Karin Mineur i Babyshop Group. (bildet)
Ifølge en pressemelding fredag legger Babyshop ned sine fire resterende butikker i Norge.
Selskapet forsikrer imidlertid at den norske nettbutikken består.
I meldingen skriver selskapet at beslutningen kom som følge av en tøff, global markedssituasjon.
Økt inflasjon, stigende renter og endret etterspørsel gjør at Babyshop nå må stenge dørene for butikkene i Ski, Slependen, Storo i Oslo og i Stavanger.
Fikk meldingen fredag morgen
50 berørte ansatte fikk beskjeden om nedstengningen på et allmøte fredag morgen.
– Vårt fokus nå er å ta vare på de ansatte som er berørt. Vi har jobbet hardt for å unngå dette utfallet, men nylig er det blitt klart at rekonstruksjonsprosessen ikke gir oss andre muligheter, sier Karin Mineur, adm. direktør i Babyshop Group i pressemeldingen fredag.
Merkevaren Babyshop har en sterk posisjon i det norske markedet, og norske kunder vil fortsatt ha muligheten til å handle på Babyshop.no.
Babyshop er etablert med butikker også i Sverige, i tillegg til nettbutikkene Babyshop.com, Lekmer.se, Alexandalexa.com og Melijoe.com.
Babyshop Group ble etablert i 2006.